OpenERP 6!

Officiële versie 6 van OpenERP is uit! Er zijn vooral veel verbeteringen en aanvullingen aangebracht. Diverse veelgevraagde functies zijn nu standaard aanwezig zoals bewaren van filter-opdrachten, eenvoudiger te bedienen rapportage tools en de nagenoeg kant en klare balans en winst/verlies rekening in de boekhoud-module.

OpenERP ontwikkelt zich tot een complete 'Business Application Suite' voor reguliere (of specifieke!) bedrijfsprocessen. Door minder onderlinge afhankelijkheden tussen standaard modules is het in OpenERP 6 eenvoudiger losstaande applicaties in gebruik te nemen.

Een paar opvallende verschillen met versie 5:

  • Volledig geïntegreerde functionaliteit om meerdere locaties of bedrijfsonderdelen afzonderlijk te beheren en toch real-time geconsolideerde overzichten te verkrijgen. Een gebruiker die voor de verschillende bedrijven werkt kan gemakkelijk switchen.
  • Verbeterde performance.
  • Er is een handig logging systeem toegevoegd dat bij veel belangrijke handelingen in werking treedt. Daar zie je informatie over bijvoorbeeld de zojuist betaalde factuur verschijnen, en als het systeem zo is ingericht, ook de eventueel door het systeem zelf gegenereerde leveringsopdracht. Zo kunnen nieuwe gebruikers de werking van het systeem nog makkelijker leren. En, heel handig, natuurlijk kun je van vanuit genoemd log-scherm doorklikken naar de achterliggende documenten.
  • Voor de applicatie-beheerder is het security model vereenvoudigd. Het inregelen van wie welke menu's ziet en toegang heeft tot welke onderdelen is nu veel flexibeler (betere implementatie van ir_rule).
  • En last but not least: De mooiere en logischer webinterface rangschikt de menu's overzichtelijk per applicatie. Alles is makkelijk te vinden.